top of page
  • ירון איילון

הגודל קובע?


הרבה שואלים אותי מהו גודל נכון לתמונה שרוצים להעלות לאתר אינטרנט, מהי הרזולוציה הנכונה?

אז ככה, חבריי, לקוחותיי וסתם כאלה שעדיין מוכנים להקדיש לי מזמנם: אין תשובה אחת המתאימה לכל התמונות, לכל צורך יש תשובה נכונה אחרת.

ראשית - רזולוציה. חשוב לדעת, או מדויק יותר לומר - חשוב לשכוח את המונח 72DPI שבעבר היה מתאים לתצוגת מסך ולכן התאים לאינטרנט. זה לא נכון כבר זמן רב. איך אומרים? תתקדמו.

מאז שנת 2010, שמסכי ה iPhone הציגו רזולוציה גבוהה מזו של הדפוס (מעל 300 DPI), הרבה מהמכשירים בעולם, המחשבים, הטבלטים השונים ורוב הטלפונים מציגים רזולוציה גבוהה מזו של המסך הישן ולכן הרזולוציה המתאימה שאיתה נעבוד בבניית אתרים או אפליקציות, היא בין 220DPI ל 300DPI.

לענייננו - גודל התמונה.

גודל התמונה תלוי בעיקר בייעוד הסופי שלה. הנה כמה דוגמאות:

1. אם מדובר בתמונה שאמורה להציג נושא כלשהו כמו בדוגמא שלמטה, תמונה שגודלה נשאר קבוע ויהי מה, כמו אייקון או כפתור למשל, גודל התמונה שאייצר תהיה בין 120% - 150% מגודלה המיועד.

2. אם מדובר בתמונה שארצה להציג על חלק ניכר מהמסך, אולי תמונת מוצר, צילום אמנות או כל צילום אחר, צריך תמיד לזכור כי כל אחד צופה באתר במסך שונה: מחשבים נייחים, טלפונים סלולריים וטבלטים וחלק על מחשבים עם מסך בעל רזולוציה ענקית כמו ה iMac. בשורה התחתונה - כל אחד יראה את התמונה אחרת.

על מנת להגיע להצגה נכונה ו(כמעט) מקסימלית בכל אחד מהמקרים, המלצתי היא לשמור תמונות אלו בגודל שרוחבן לא קטן מ 2000 פיקסלים וגובהן לא יהיה קטן מ 1500 פיקסלים, כמובן תוך שמירה על פרופורציית התמונה.

תמונה כזו תישתל בתוך גלריה בגודלה המקורי ותוצג קטנה יותר על פי הגדרת הגודל להצגת גלריה.

חשוב לזכור ולוודא כי האתר עומד בדרישות רספונסיביות מינימליות המאפשרות צפייה טובה, איכותית ואסתטית על כל סוגי המסכים.

התמונות שבאתר שלכם משמעותיות לנראות שלו. אל תקלו ראש בבחירתן.

אז לשלוח לכם תמונה שלי? ;-)


bottom of page