top of page
  • עדי רוזנולד-דנטס

יש לכם פחות מ-8 שניות


גלשתם באתר כזה או אחר וקמט הבלבול ביצבץ לו אי שם באזור המצח שלכם? חבל. גם בשבילכם אבל בעיקר עבור בעל העסק שהאתר שייך לו.

כשאנחנו מגיעים לדף בית באתר אינטרנט, ייקח לנו שניות ספורות להחליט האם ממשיכים לגלוש או מחפשים את ה-X הקרוב ביותר. גם בעולם האינטרנט לרוב אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, מה שאומר שכדאי להשקיע באופטימיזציה של ממש על מנת לוודא שהגולש ירגיש רצוי, מעוניין או סקרן.

ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שכדאי שתתנו עליהן את הדעת:

מי אני ומה שמי?

חשוב שתציינו במקום בולט ומשמעותי את מטרת האתר או העסק ואת השירות שאתם מציעים. הגולש באתר אמור להיות מסוגל להבין תוך שניות בודדות האם הגיע לאתר הנכון ומה יוצא לו מההישארות בו.

איפה אני ולאן אני הולך?

הקפידו על ניווט פשוט ואינטואיטיבי באתר, על תפריט ברור ועל אלמנטים נוחים לקריאה והבנה, הן מבחינה עיצובית והן טקסטואלית. חישבו כמה מתסכל זה לחפש את דף ה״צור קשר״ כשזקוקים לו, למשל. יתרה מזאת, אנחנו ממליצים לתת אפשרות יצירת קשר בולטת שתלווה את האתר כולו.

עיצוב, ליידיז אנד ג׳נטלמן, עיצוב

שפה עיצובית נעימה, קולחת ועקבית היא בגדר Must. דרך ודאית להבריח גולשים מהאתר היא להשתמש בפונטים שאינם קריאים או נעימים לעין, בצבעים נועזים מדי שאינם מחמיאים זה לזה וכדומה. חשוב לנו להבהיר - אין שום פסול בבניית אתר יוצא דופן ואף חריג בעיצובו, אך חשוב לשמור על טעם טוב ולדעת מתי די.

תמונה שווה, ובכן, המונת׳לפים

על מנת שהגלישה באתר שלכם תהיה מעניינת, כדאי לשלב תמונות ואף סרטוני וידאו. טוב לגולשים, טוב לגוגל, טוב לכולם ופוטנציאל לשלום עולמי. נסחפנו וחזרנו... לענייננו. הקפידו להשתמש בהמחשה ויזואלית איכותית וייחודית. השקיעו בחיפוש אחר התמונה הנכונה, האמינו לנו, לפעמים זה עושה את כל ההבדל בין עמוד אינטרנט סתמי לקורץ ואטרקטיבי לעיון ואף קריאה.

מה אתם אומרים?

ת ו כ ן. תוכן ממוקד, מעניין, איכותי, מקורי ורלוונטי - כזה שיגרום לגולשים להישאר באתר, לקרוא, לגלול ו-ובכן, להמשיך לגלוש.

האמת? אנחנו יכולים לכתוב עוד ועוד על חשיבותו של תוכן איכותי ומדויק באתר שלכם אבל נתייחס לנושא בצורה ממוקדת בפוסטים הבאים שנעלה. ככה זה איתנו, מערכת יחסים ארוכת טווח.

חרדת נטישה

זיכרו: אתר שלא נותן לגולש ערך מוסף או לא מספק עניין, אתם מעודדים את הגולש לעזוב את האתר ולמעשה פוגעים בעצמכם פעמיים - האחת, גוגל מזהה את הנטישה ומקדמת את המתחרים שלכם על פניכם והשניה, לקוח פוטנציאלי ויתר ״עליכם״. אאוץ׳.

מה עושים?

מפנימים, חושבים ופועלים. עיברו שוב על הנקודות שהעלינו ונסו לבדוק האם האתר שלכם עומד במבחן המעשה.

לסיום, עצה קטנה מאיתנו:

התייחסו לגולשים שלכם בצורה מכבדת, עניינו אותם, סקרנו אותם, ספקו להם אינפורמציה משמעותית ואיכותית והעריכו את הזמן שהם מבלים באתר שלכם.

עיצוב ובנייה נעימים וניפגש בפוסט הבא.


bottom of page